Beter en Socialer

23 november 2006

Beter en Socialer

Het werk en de inzet van een heleboel SP-ers, van Kamerleden tot Vrijwilligers, die zich dagelijks inzetten voor een socialer en beter Nederland, is beloond. Het volk heeft gesproken. Het moet Socialer en Menselijker.

We hebben het zelf weer gemerkt tijdens onze verkiezingscampagne. De mensen weten echt waar het om gaat. Ze vinden de SP een partij die dicht bij hun staat. Niet alleen in verkiezingstijd, maar zeker ook daarbuiten. Ze waarderen ons omdat we altijd herkenbaar zijn en blijven, zeker als het gaat om onze uitgangspunten: Solidariteit, Gelijkwaardigheid en Menselijke Waardigheid.
Telkens weer is het hartverwarmend om te horen van voorbijgangers hoe goed het is dat er een partij als de SP is. Een partij die al jaren voor zijn ideeën staat.
Waar de meeste partijen alleen zichtbaar zijn in de grotere plaatsen, kom je de SP echt overal tegen. In elke plaats, stad, dorp of gehucht, de SP is er. Zo ook in het werkgebied van de afdeling Geertruidenberg. Het was een uitdaging, maar we hebben het toch voor elkaar gekregen om ons op heel veel plekken te laten zien. Zowel in de gemeente Drimmelen als Werkendam en natuurlijk ook in de gemeente Geertruidenberg, de SP heeft weer van zich laten horen.
En met succes. De groei in alle 3 gemeenten is net als in de rest van Nederland spectaculair. In Werkendam haalden we 10,5% (+6,8%) van de stemmen, in Drimmelen 19,2% (+12,7%) en in Geertruidenberg zelfs 22,3 % (+15,1%). Dit is natuurlijk mede te danken aan het enthousiasme van SP-leden en SP-sympathisanten die zich spontaan hebben aangemeld om ons te helpen tijdens onze verkiezingscampagne. Jullie inzet was geweldig, we hebben weer een aantal nieuwe gezichten gezien en ik hoop dan ook in de toekomst op jullie te kunnen blijven rekenen.
Ook tijdens ons Verkiezings-feest in “Irish Pub The Triple” in Raamsdonksveer waren zowel SP-leden als sympathisanten in grote getale aanwezig en we hebben er een geweldige avond van gemaakt.
Namens het campagne-team wil ik iedereen die zich tijdens deze geweldige verkiezingscampagne heeft ingezet van harte feliciteren met - en bedanken voor het behaalde resultaat en we gaan met zijn allen Jan helpen om Nederland Beter, Menselijker en Socialer te maken.

Namens het campagne-team,

John Ligtvoet