Het wordt er niet gezelliger op in de raad...

27 januari 2007

Het wordt er niet gezelliger op in de raad...

Op 25 januari was er weer een raadsvergadering en de sfeer was op zijn minst gezegd prikkelbaar deze avond. Pogingen van de coalitie om spreektijden op te leggen en dus de oppositie zo veel mogelijk de mond te snoeren, waren de SP in het verkeerde keelgat geschoten en daartoe was een artikel in de langstraat gezet. En dit artikel maakte wat los bij met name de heer Heester van Keerpunt ’74. Zijn tirade voorafgaand aan de vergadering zette de toon wel, en de rest van de avond verliep dus stroef en prikkelbaar.

Dat het minder gezellig is, maakt de SP eigenlijk weinig uit. We zitten er immers om belangrijke en politieke dingen te bespreken en daar is een “ouwe jongens, krentenbrood” sfeertje nou niet echt voor nodig. Sterker nog, een beetje wrijving houdt ons scherp. Dat partijen als Keerpunt ’74 en de PvdA op basis van racune de vergadering gaan dwarsbomen vinden we alleen een kwalijke zaak. Dankzij deze racune zijn twee belangrijke agendapunten, namelijk die over de WMO, verplaatst naar de volgende maand. Zaken die wij graag hadden willen aanpassen met moties, maar nu weer een maand op zich moeten laten wachten.