WAVA houdt poot stijf

28 november 2007

WAVA houdt poot stijf

Eddi Oolhorst heeft als voorzitter van de raad van bestuur van WAVA/!Go enige tijd geleden een schikkingsaanbod geweigerd dat werd gedaan door accoutantskantoor Ernst & Young.

Dat vertelde de Oosterhoutse wethouder gisteravond tijdens een extra commissievergadering Samenlevingszaken van de gemeente Geertruidenberg. De nieuwe raad van bestuur van het werkvoorzieningsschap heeft twijfels over de betrouwbaarheid van de controle die werd uitgevoerd over de jaarrekeningen van 2004 tot en met 2006 en heeft een onderzoek ingesteld naar de rol van de accountant. Oolhorst: "Wij vonden het op dat moment een volstrekt verkeerd aanbod. We hebben met elkaar besloten dat we eerst meer inzicht wilden in de juridische verantwoordelijkheid die wij als gemeenten hebben ten opzichte van de accountant." Na afloop van de vergadering gaf Oolhorst toe dat het aanbod 'meerdere maanden geleden' is gedaan. "Daarbij is niet over concrete bedragen gesproken, maar slechts over een richting."

Oolhorst antwoordde verder tijdens de vergadering bevestigend op de vraag van Piet de Peuter (SP) of het klopt dat er op dit moment niemand is die de raad van bestuur van WAVA als geheel kan controleren. Oolhorst: "Ik denk inderdaad dat dat formeel juist is." Raadslid De Peuter: "Dan moeten we daar in de nabije toekomst wat op bedenken, want het is gebleken dat dit niet werkt."

Eddi Oolhorst geeft toe dat accountant Ernst & Young een schikkingsvoorstel heeft gedaan richting werkvoorzieningsschap WAVA/!Go.

Bron: BN de Stem