SP Kamerlid Irrgang in Cammeleur over kredietcrisis

3 februari 2009

SP Kamerlid Irrgang in Cammeleur over kredietcrisis

26-01-2009 • SP Tweede Kamerlid Ewout Irrgang zal op woensdag 4 februari in de Cammeleur spreken over de kredietcrisis. Irrgang is in de Kamer de woordvoerder voor de SP op het gebied van Financiën. Hij was eerder werkzaam bij de Nederlandse Bank en hij speelde en speelt een vooraanstaande rol in de ontwikkelingen rond de kredietcrisis. Irrgang was één van de eerste die bij Paul en Witteman een uitleg gaf over het ontstaan en de gevolgen van de crisis voor de gewone spaarder of de kleine belegger.

Irrgang komt naar Dongen op uitnodiging van de plaatselijke afdeling van de SP voor een openbare thema-avond. Deze vindt plaats in de Cammeleur en staat open voor iedereen die meer wil weten over ´Hoe deze kredietcrisis in ´hemelsnaam´ heeft kunnen gebeuren´. De avond begint om 8 uur. De toegang is gratis. Bij binnenkomst is er koffie. De zaal in de Cammeleur gaat om half acht open.

De Thema avond wordt voorgezeten door dagvoorzitter René Roovers. Ter inleiding wordt er een korte film vertoond over de kredietcrisis en daarna geeft Irrgang een inleiding. Direct na de pauze is er een Quiz met vragen over de kredietcrisis met als hoofdprijs een levensmiddelen pakket ter waarde van 25 Euro. In het laatste deel van de avond kunnen de aanwezigen vragen stellen en mee discussiëren. Zoals de reportage van het nieuwsprogramma Reporter van de KRO afgelopen zondag duidelijk maakte, is het laatste woord over de Crisis nog niet gezegd. Reporter onthulde dat nadat al duidelijk was dat de IJslandse bank Ice-save absoluut onbetrouwbaar was (iedere bankier wist ervan!) de Nederlandse Bank nog een positief advies gaf aan de spaarders. Nadien ging er nog 415 miljoen euro naar IJsland. Het zijn allemaal zaken die nog opgehelderd moeten worden. Voor iedereen die daar interesse in heeft of er wellicht zelf mee te maken heeft, kan dit, volgens SP afdeling Dongen, een interessante avond worden.