Bedankt.

27 april 2009

Bedankt.

Zoals iedereen ondertussen heeft kunnen lezen, ben ik tijdens de laatst gehouden A.L.V. afgetreden als afdelingsvoorzitter van de SP in Geertruidenberg.

Nadat ik eind 2005 het stokje heb overgenomen van Arie, hebben we behoorlijk drukke periode gehad. Er is een hoop gebeurt in die afgelopen 3,5 jaar.

We zijn als afdeling niet alleen in ledenaantal gegroeid, maar ook ons werkgebied ie gegroeid nadat eerst de gemeente Woudrichem aan ons gebied is toegevoegd en later ook nog de gemeente Aalburg. En natuurlijk zijn we als afdeling en bestuur gegroeid. We hebben een boel geleerd in de afgelopen jaren. Natuurlijk kunnen we nog steeds veel te leren, maar we zijn zeker op de goede weg.

We hebben ons heel regelmatig laten zien op straat door onze wijkbezoeken en onze straat acties, tijdens de Pinksterie en natuurlijk de Veerse Dag. We hebben hard gewerkt om in de gemeenteraad te komen en ook dat is gelukt. Dankzij Joris en Piet wordt nu ook in de gemeenteraad steeds meer naar ons geluisterd en dat is maar goed ook want ik ben er van overtuigd dat wij nog steeds de enige partij zijn die écht naar de mensen luistert. Natuurlijk, andere partijen doen ook wel een poging, zeker rondom de verkiezingen, maar wij zijn nog steeds de enige partij die dit gewoon altijd doet en niet alleen maar rond verkiezingstijd.

Mijn beslissing om te stoppen als voorzitter heeft vooral te maken met alle andere activiteiten die ik nog heb naast de dingen die ik doe voor de SP. Ik vond het steeds moeilijker om alles te blijven combineren, met daarbij een nieuwe baan, om daarnaast ook nog tijd vrij te maken voor mijn gezin. Ik heb hier natuurlijk met een aantal mensen over gesproken en kwam toch tot de conclusie dat het beter zou zijn te stoppen als voorzitter van onze afdeling. Verder kan het, denk ik, geen kwaad om weer eens een nieuwe wind te laten waaien.

k blijf natuurlijk wel als bestuurslid actief want ik denk dat er nog genoeg te doen is, waarbij ik me zeker nog nuttig kan maken. Ik wil iedereen bedanken voor de ondersteuning die ik de afgelopen jaren als voorzitter heb mogen krijgen en wens onze nieuwe voorzitter, Piet de Peuter, heel veel succes in de komende jaren. Zeker nu er weer een drukke periode aankomt van allerlei verkiezingen en nu we op weg zijn naar een nieuwe koers voor Nederland en zeker ook voor Geertruidenberg.

John Ligtvoet