SP in Actie voor Veiligheid op de Stationsweg geslaagd

24 februari 2007

SP in Actie voor Veiligheid op de Stationsweg geslaagd

De eerder aangekondigde actie van de SP in gemeente Geertruidenberg om aandacht te vragen voor de verkeersveiligheid op de Stationsweg, het plantsoen en de situatie bij de rotonde onder aan de brug is een succes. De actie is een opmaat naar de presentatie van het plan van de SP om de verkeersveiligheid te verbeteren. Zoals het er nu bij staat is het niet de vraag of er grote ongelukken gebeuren, maar wanneer.

Vanaf 11:00 stonden we met een behoorlijke groep actievoerders klaar op de hoek van de Stationsweg en het Plantsoen in Geertuinberg. Han deelde pamfletten uit aan automobilisten die toch stil stonden om de Stationsweg op te rijden. Peter deed dat op het "fietspad" van het Plantsoen.
Han deelt pamfletten uit aan wachtende auto's
De rest van de actievoerders heeft gefolderd in de omliggende wijken en duidelijk gemaakt waar de SP voor staat.

Het duurt iedereen veel te lang voordat er eindelijk een deugdelijk plan komt. Dat is de reden waarom wij het van de SP zelf maar gemaakt hebben.

Maandagavond is er nog een bijeenkomst in de Schattelijn waarin de het plan aan de omwonenden en eventuele belanghebbenden wordt gepresenteerd.